Jaarverslagen en rapportages ontwerpen

In een jaarverslag legt een organisatie verantwoording af over behaalde resultaten in het gepasseerde jaar. Dat betreft vaak een financiële verantwoording met veel cijfers. Maar het kan ook gaan om behaalde resultaten op technisch of sociaal vlak. Curve heeft ervaring met jaarverslagen voor Royal Haskoning, MN, KNMT, NU’91, Childslife en De Geneeskundestudent. Profit en non-profit, het is bij ons in goede handen.

Zakelijk jaarverslag en rapportage

Zakelijke informatie in de jaarrekening en in de meeste vormen van rapportages moet helder en overzichtelijk zijn. Door onze ervaring met zakelijke opdrachtgevers, van MKB tot corporate, weten we hoe we daar de beste invulling aan geven. Door onze ervaring met wetenschappelijke uitgaven (zoals het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde) beschikt Curve bovendien over veel kennis van infographics en de weergave van data.

‘De verslaggeving helder en aansprekend, het kan wel.’

Henk Stoffels – directeur van Curve Mags and More

‘De verslaggeving helder en aansprekend, het kan wel.’

Henk Stoffels – directeur van Curve Mags and More

Huisstijl jaarverslag

De huisstijl is voor veel van onze opdrachtgevers belangrijk bij de vormgeving van jaarverslagen en rapportages. We bewaken die, of vertalen die naar eigentijdse nieuwe uitingen, zoals een duurzaamheidsverslag, sociaal jaarverslag of mvo-rapportage. Veel opdrachtgevers willen bovendien dat hun verslagen net dat beetje extra uitstraling krijgen. In overleg bepalen we hoe we daar, met oog voor de huisstijl, het beste invulling aan geven.

Tabellen en infographics

Cijfermatige overzichten en infographics zijn van groot belang. Het is een vak apart om cijfers overzichtelijk en helder te presenteren. Ze hebben daarom onze speciale aandacht. Je leest hier meer over op onze pagina over tabellen en infographics.

Sociaal jaarverslag

In het sociaal overzicht in jaarverslagen ligt de focus meer op mensen dan op cijfers. De doelgroep is daarnaast een andere dan die van de zakelijke onderdelen. Het sociaal overzicht is bovendien belangrijk voor internal branding. Daarom is het vaak goed om een aansprekend thema aan het sociaal jaarverslag te verbinden. Uiteraard denken we graag mee over dat thema en hoe het een boeiende vorm – met dito beeld – kan krijgen.

Een jaarverslag laten drukken of online publiceren?

Doel, doelgroep en budget zijn belangrijk bij de keus of je een verslag of rapportage gedrukt, online of crossmediaal verspreidt. Wij kunnen helpen om in kaart te brengen welke vorm het best past bij jouw wensen.«

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.