Koersboekjes voor de identiteit van een organisatie

Organisaties verschillen sterk qua cultuur, visie en werksfeer. Ze hebben allemaal hun eigen identiteit, imago en verandertrajecten. Maar zelden laten ze zien hoe ze daarin onderscheidend zijn. Een gemiste kans. Dit zijn onderwerpen die bijvoorbeeld toekomstig personeel of samenwerkingspartners over de streep kunnen trekken. Of het huidige personeel, als je een veranderplan uitvoert.

Koersboekjes – uitdragers van organisatiecultuur en je corporate story

In de koersboekjes van Curve Mags and More en Magma Publicaties vertellen organisaties wie ze zijn, wie er werken, en waarom dat zo is. Ze geven een beeld van de bedrijfscultuur, van hun bedoeling, van hun drive om oplossingen te bedenken en van hun big hairy audacious goals. Koersboekjes hebben kortom een andere invalhoek dan andere organisatie-uitingen. Ze kunnen een hoofdrol spelen in internal branding, onboarding, corporate storytelling, (cultuur)verandertrajecten en public relations.

Van communicatiedoelstelling, veranderplan of visiedocument naar koersboekje

We vertalen je communicatiedoelstellingen, veranderplan of visiedocument naar een handzaam boekje waarin het allemaal zijn plaats krijgt. Behoefte aan een frisse blik? Laat je dan scannen door onze communicatieprofessionals. Zij verdiepen zich in je organisatie en luisteren echt naar je medewerkers. Wij vertellen daarna jouw unieke verhaal. In klare taal en creatief beeld dat beklijft.

‘Een koersboekje brengt de cultuur en de bedoeling van een organisatie in beeld.’

 
Joost Bijlsma – communicatiespecialist van Magma Publications

Koersboekjes voor nieuw personeel – Onboarding en werving van talent

Een koersboekje kan ingezet worden om nieuwe medewerkers een beeld te geven van hun nieuwe collega’s en de bedrijfscultuur. Ze passen dus naadloos in een onboardingtraject.
Met deze insteek kan zo’n boekje ook ingezet worden om nieuw, schaars talent over de streep te treken.

Koersboekjes voor samenwerkingspartners

Het vinden en binden van nieuwe samenwerkingspartners kan ook de insteek van een identiteitsboekje zijn. Maar denk ook aan aanbestedingen en fondsenwerving: Een koersboekje van Curve Mags and More en Magma Publications geeft een gezicht aan je organisatie – bij alle partijen waarbij de gunfactor belangrijk is. Als je mensen of partijen voor je wilt winnen, moet je de menselijke kant van je organisatie laten zien.

Bedrijfscultuur en organisatie-identiteit

Koersboekjes onderscheiden zich van een bedrijfsbrochure – die meestal productgericht is – en de jaarverslagen en rapportages – die inzicht geven in behaalde of onderzochte resultaten. In een koersboekje gaat het om de identiteit van een organisatie. De bedrijfscultuur. Wil je daar meer van maken dan een eenmalige kleine uitgave, dan kan je bij ons ook terecht voor een personeelsblad, een ledenmagazine of een stakeholdermagazine.«

Meer weten over onze koersboekjes? Neem contact met ons op.